Thursday, March 11, 2010

Cemerlang Gemilang Terbilang

Ke puncak penuh keagungan
Ke lembah penuh kemuliaan
Satu hati satu rasa
Impian pasti menjadi nyata

Demimu Malaysia tercinta
Kami menggegam tekad
Membawa bangsa negara
Ke puncak keagungan

Demi bangsa
Demi negara
Ayuhlah kita bangkit berjuang

Maju bangsa
Maju negara
Kita dipandang mulia

Cemerlang gemilang terbilang
Negara dan juga bangsa
Mari buktikan pada dunia
Malaysiaku berjaya

Cemerlang Gemilang Terbilang

Hehehehe... Sungguh patriotik aku pagi ini... Kenapa ya??? Nanti lah, busy arr setelah balik dari kursus ni... Tp aku bangga, inilah lagu bersifat kenegaraan bertama yang aku belajar dan HAFAL.. oooppps, selain lagu NEGARAKU tu la... 

Nota kaki entri patriotikku ini : Aku rasa inilah pertama kali lam hidup aku sukakan sejarah Malaysia. Sebelum ini??? Baru tgk buku2 sejarah, mata dah berair, mulut dah menguap,  air hidung juga mula la nk meleleh... Tp sekarang, aku bangga jadi RAKYAT MALAYSIA.U olls? Bangga tak? Huhhhh, aku tau jawapannya, aku pun mcm korang gak.. Tp itu dulu la.. sekarang, aku dah tua, dah kena mula sediakan platform untuk anak aku supaya dia pun dapat nikmati apa yang aku nikmati sekarang...

2 comments:

Rineldi @ Ineld said...

i bangga jadi rakyat malaysia..lagi bangga kalo i terpilih jadi perdana menteri malaysia ke berapa ntah..nnt sy lantik ros sebagai penasihat khas saya..ok??

yutt said...

hahahaha.... asik2 dia gak yg kat atas... Blh la... Tp gaji akan dirundingkan lagi kan???

It hits me hard 😉

Children is a gift from ALLAH. We always heard it. Or at least, people around me often discuss about it. It is indeed 100% true. Burden ...