Tuesday, June 29, 2010

Dari Jauh Ku Pohon Maaf

Salam semua... Lama betul rasanya saya tak mengupdate ini blog. Dan tujuan saya menaip sepatah dua kata hari ini memang semata-mata bertujuan memohon maaf kerana kesunyian yang telah saya biarkan sekian lama di blog ini. 

Dan hari ini juga saya tidak berniat untuk berjanji akan mengupdate selalu kerana apabila saya mencongak secara sekilas di otak kiri yang akhir-akhir ini sangat lembap loadingnya, saya dapati saya akan terus idle begini mungkin dalam sepurnama lagi lamanya.

Inilah saya apabila melayan morning sickness di awal pregnancy. Sedikit daya pun tiada untuk menolak saya melakukan sebarang kerja. Semua yang saya lakukan hanyalah di atas permintaan. Jika tiada permintaan maka tiadalah pengeluaran. Huhhhh, pemalas sungguh saya.. Saya tahu, saya tak boleh layan. Saya dah cuba sedaya upaya saya. tp susah betul nk cari momentum yg dah la berhenti disini....

Nota untuk gambar yang diambil di alhammasiyy.wordpress.com : Percaya lah, saya lebih teruk lagi dari gambaran di atas... Hurmmmmmm....

Maka dengan itu, saya  betul memohon seribu kemaafan dari semua. Saya sedang menambaik diri saya sepenuhnya. Hari ini sepertinya ada sedikit peningkatan. Lihatla esok bagaimana... Doakan saya berjaya ya. Walaubagaimanapun, dari kejauhan ini saya sekali lagi seikhlasnya memohon maaf diatas kemalasan diri saya ini. Akan saya merajinkan lagi diri saya.

Nota kaki entri pemalas ini : Saya bahagia apabila saya mengandung, namun saya serabut apabila melihat kemalasan sendiri yang jelas didalam cermin. Bagaimana tu?? Cukup la kut dua anak???? ('',)

Wednesday, June 16, 2010

Saya hepi tapi saya sedih

Hurmmmm.. Banyak betul yang berlaku lately.. Dan yang sebenarnya saya rasa semua pun disebabkan oleh diri saya sendiri... Saya ni kan kalau pregnant, ya ALLAH, sensitip tak tentu pasal tak tentu hala tak tentu masa tak tentu keadaan... Kesian saya.. Eh, lihat tu, teremosi hingga tidak memikirkan org sekeliling. Yang sebenarnya kesian chenta saya, kesian juga buah hati pengarang jantung saya sikecik sorang tu...

Sebab tu saya kata saya hepi tapi saya sedih.. Korang bayangkan ekkk.. Sila bayang dulu ok... Kerana saya sedang membayangkan semula semua apa sahaja yang berlaku lately. Sila bayangkan!! Eh jap, laaaaa, saya lost. Eh, eh eh... Ke laut betul la saya ni. Ok la, lets make a simple point which i bliv at the end will become a complete 360 words of story..

Ok lets join my adventure of mengada2...

1. Saya hepi tp saya sedih, dan sebenarnya sangat sedih, kerana hari ini saya terpaksa menerima kenyataan stock susu saya kepada ahmad fatih tak cukup dan saya terpaksa mencampurkannya dengan susu tepung. Saya sedih.. pagi tadi citer kat maid camner nk buat susu pun mata saya berair... Nasib baik maid saya tu paham saya yang garang tp dalam hati ada banyak taman.. taman bunga, taman rama-rama, taman burung, taman permainan, taman tasik dan pelbagai taman lagi...

 Nota untuk gambar : Saya sedih giler tgk gambar ni sebab tau bila dia gosok mata maka dia ngantuk dan dia nak susu. Bila saya ada blh la saya kasi, kalau saya tak der dia kena minum susu botol. Waaaaaaa, saya sgt sedih, saya nangis dah...

2. Saya hepi, tapi saya sedih kerana saya rasa bila saya ngandung, saya asik tak sihat, dan lanjutan dari itu, saya kurang dapat melayan fatih bermain. Saya lagi sedih bila tgk dia berlari pegi kat maid saya bila balik dari klinik. Macam arrr rindu sangat kat maid saya tuh.. Ngajuk arr ngan ahmad fatih. Dalam kereta sibuk bergelak ketawa dengan saya, tp bila blk umah terus pi kat maaid saya... saya nk benti keje, pastu nk bentikan maid saya. Saya sedih, saya sayang sangat ahmad fatih. Saya betul2 ngajuk tahu ngan ahmad fatih semalam. Pastu dia dtg cium saya, itu pun ayah suruh, ummi ngajuk jugak, tak yah cium2..


Nota untuk gambar : Tengok bila dia senyum. Sekarang korang tau kan kenapa saya jeles anak saya baik ngan org lain. Tak kira, nk benti keje gak!!

3. Saya hepi, tp saya sedih, sejak saya tahu saya pregnant saya perasan ahmad fatih asik tak sihat jer.. Baru jer minggu lepas dia demam + selsema + batuk kahak. tak tido semalaman saya jaga dia. Semalam pulak dia kena kudis api.Adooiiii penin saya risaukan dia... Teruk pulak kudis tu saya tengok. Pastu dah la lately susah betul dia nk mkn.. sekali mkn 5 ke 6 suap pastu dah tak nk... Fatih, ummi risau tau... Jaga kesihatan ek...

 Nota untuk gambar : Nampak tak hidung dia? Ok jap, saya zoom kan untuk tunjuk kudis api yang dia kena...

 Nota untuk gambar : Nampak kan? Teruk tau. Sedih saya tiap kali tengok. Tp ahmad fatih ok jer, saya jer yg sedih berlebih...

4. Saya hepi, tp saya sedih. Ini sedih yang paling tak masuk akal. Tapi saya tetap nk tulis kat sini. Saya sedih bila chenta saya sampai opis dia tak mesej saya. Saya mula la jeles tak tentu pasal. Pastu mula la pikir bebukan. Pastu mula la macam2 lagi yang mengarut. Saya sedar ianya tak masuk akal, tp saya tetap gak pikir. Letih arrr pregnant camni. Dulu masa pregnant ahmad fatih camtu gak.. Teruk arrrr saya... Nasib baik setiap malam bila saya kata kat chenta, saya minta maaf, dia akan kata dia dah maaf kan saya setiap masa.. Walaupun saya tahu itu ayat power dia, tapi saya tetap lega kerana saya tahu saya punya pelbagai rasa yang mengarut tu tak masuk akal. Owwhhh, mujur saya tak gila lagi...

Ok, dah la tu... Banyak lagi kalau saya nk citer. Yaaaa... Tak perlu ckp pun saya tahu saya memang mengarut. Tp itu la saya bila saya pregnant. Sensitip yang langsung tak boleh nk dipertimbangkan. Nasib baik fatih tu kecik lagi, kalau tak dia mesti akan mengeluh cam chenta saya. Heheheehhe, saya tahu mereka ni bersabar orangnya... Saya jer yang tak tahu sabar... So, mereka harus terus bersabar ngan saya. tengok ayat tu. Sungguh pentingkan diri. Doa saya satu jer, jangan nanti baby lam perut ni pun jadi cam saya... Hehehehe...

Nota kaki entri ini : Owwhhh, saya tak nyatakan kenapa saya hepi kan. Apa lagi la sebabnya, tentu la saya hepi sebab saya pregnant. Tapi saya rasa buat masa ni, saya lebih byk sedih dari hepi. saya tengah mencari cara terbaik untuk buat fatih faham bahawa mcm mana ramai adik pun yang dia ada saya tetap sayang dia mcm sekarang, dan saya akan sayang dia sama jer ngan seme adik2 dia... Macam mana ya? Korang cadangkan la... Ni 1st time ni saya nk tambah anak.. Sangat mengharapkan pendapat seme.

**Owhhh... Sory, saya dah lama tak bls komen seme, tp hari ni saya dah balas sambil2 melayan kesedihan dalam diri..

Thursday, June 10, 2010

Long time no entry...

Fuh.. Fuh.. Fuh... Hukhukhuk.... Banyaknyer habuk.. Long time no entry yaa.. Hehehehe... Maafkan saya, kerana setiap kali anda mengklik blog ini, yang muncul hanya la benda yang sama.. Tiada entri baru, tiada gambar yang baru.. Tiada juga suasana baru...

Tp insyaallah akan saya gagahkan diri mengupdate.. Owhhhh ya.. Mengapa ya saya liat betul mengupdate lately ini... Hehehehe... Banyak yang terjadi. Banyak ker?? Heheehhe. Tak der la, cuma lately saya sedikit bizi. Bizi melayan kerja-kerja opis, bizi melayan kehendak sikecik ahmad fatih, bizi juga melayan chentaku, dan yg paling penting bizi melayan mood saya yang swingnya 360 degree lately...  Hinggakan mengeluh chentaku. Penat omelnya, tatkala aku menyuarakan ingin merajuk buat kali yang ntah keberapa dalam seminggu... Hehehehe... 

Banyak yang nk dikongsi. Lagi2 cerita ahmad fatih sikecik buah hati pengarang jantung ummi. Nantikan ya.. Hari ini cuma bertujuan memberitahu sahabat semua bahawa tak lama lagi, insyaallah dalam awal 2011, ahmad fatih akan dapat adik.. Saya sangat hepi.. Tp mix feeling sebenarnya... 

Saya sangat hepi, kerana saya memang sudah bersedia, tp kesian ahmad fatih. Saya kalau pregnant memg dahsyat morning sicknessnya. Takut nanti saya kurang masa bermain dgnnya disebabkan kesihatan saya yang kurang baik. Dah la ahmad fatih anak yang manja... Hurmmmm, saya sangat sedih dan beremosi bila memikirkan itu....

Nota kaki entri ini : Saya sangat sayangkan ahmad fatih. Saya sangat sayang ayah ahmad fatih juga. Upppssss...