Friday, March 26, 2010

Suatu Perjalanan

Wahh.. Tajuk kedengarannya akan jauh berjalan... Hahahaahha.. Dekat jer, dan sesungguhnya perjalanan yang dekat inilah yang menaikkan temperature serta pressure diriku...

Mari aku kongsikan "suatu perjalanan" ku ke suatu tempat untuk mencari sesuap nasi setiap hari...

Ianya bermula dipagi hari sesudah subuh...

Nota untuk gambar : Actually waktu ni dah pukul 6.50 camtu, dah lamer pun subuh berlalu...  ('',)

Dan perjalananku yang akan mengambil masa.. hurmmmm.. tak tentu laaa, kekadang 30minit, kekadang 45 minit, kekadang satu jam dan ada kalanya lebih dari 1 jam... Dan inilah yang kulalui hari2 sepanjang perjalanan ku...


Nota untuk gambar : Ini bukan parking ya , tp jalan raya... Eh, memang la jalan itu kan ader signboard, tp parking pun ader signboard gak... Hehehehe, "suatu perjalanan"

Nota untuk gambar : Minum lah vitagen jika anda sayang perut anda. Eh, betul!!! Fatih kalau minum vitagen mesti tak sembelit...

Nota untuk gambar : Eh, eh.. cantik tak model lam signboard tu?

 Nota untuk gambar : Aku blur nk letak nota aper untuk gambar ni, sebab masa aku amik gambar ni pun aku sesajer nk....  Ntah, tak tahu, korang layan jer la gambar column ni, cantik aper, siap ader kaler merah, kelabu, putih... Kalerpul ni ;)

Nota untuk gambar : Jusco, Carrefour... Aku tolong korang baca aper lam gambar blur di atas. Samer la blurnyer gambar tu gan otak ku waktu aku menekan punat camera henfon ku... 

Aku sebenarnya tertekan dengan keadaan jalan raya yg rasanya setiap hari jam. Tak pernahnya ok. Lalu aku mencari alternative melayan diri sendiri.. Bergembira sambil memandu dan memandang kiri dan kanan. Lalu ku tekan henfon dan mengambil gambar.... Ini lah hasilnya, dan byk lagi... Tp tu la, hari ni lembap pulak blutut ni transfer dari henfon ke computer. So ini jer la yg aku blh download...

Suatu perjalanan yang kurasakan indah untuk diingati. Sepanjang perjalanan aku senyum sorg, aper sebab pun aku tak tahu.. Tp yg pasti aku tergelak juga kerana sedang sibuk aku berfotografi sorg2 , ader yang memerhati dan mungkin sambil memikirkan gilakah aku... Biarlah, janji hatiku senang... Senang melayan jam yang aku kira sampai bila2 pun takkan berkurang, makin bertambah mungkin... 

Bersyukurlah dengan apa sahaja yang dilalui, kerana aku pasti ada yg lebih teruk lagi di tempat lain...

Nota kaki entri mengembirakan ini : Aku gembira...

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...