Tuesday, May 25, 2010

Kembar 5

Saya baru dapat kembar 5... hepinya tak terkata... hehehehe, ya la, 5 kan, banyak giler. Mcm mana nk jaga ni.. Konpius-konpius.. Nama pun belum kasi... Maklum la semua pun belum lagi buka mata... Haihhh.. Penin juga memikirkan.. Bagaimana ya??

Owhh, lupa pula, mari la saya tunjukkan gambar kembar 5 saya... Sebelum tu, mari saya nk ceritakan dulu alkisah chentaku yang seorang ni... Eh, jangan bimbang, cerita ni akan saya kaitkan di akhir perenggan nanti. Ada kaitan, percaya laaa.. Tak! Saya janji saya takkan mengarut panjang... Eh eh eh, takut saya membebel??? Laaaaa, korang kan seme dah tahu, that was born wiv me... Ok la ok la.. Saya cuba...

Nota untuk gambar : Suami ku tersayang @ Chentaku. Okay, ahmad fatih harus enterframe kalau tak tak comel gambar. Hihihi....

Chentaku ini adalah sangat tidak banyak bercakap orangnya, tetapi bila dia mula bercakap, maka dengarkan ajer... Tp itupun dengan saya sahaja dia begitu... Even, masa 1st time saya dibawa kerumah keluarganya, ibu mentua saya juga berpesan, jangan amik ati dengan dia kerana dia memang tak byk ckp orgnya... Maka bila dia tak banyak ckp dia juga garang, dia juga tak banyak komen, dia juga susah nk senyum, dia juga tak pandai memujuk, dia juga, dia juga, dia juga.. Okay tak adil untuk saya terus judge dia yang amat saya sayangi... Kerana walaupun banyak "dia juga" yg saya boleh senaraikan, namun kerana itu la juga saya sangattttt sayangkan dia... Saya juga banyak kekurangan, namun kejadian ALLAH telah menjadikan saya dan dia pelengkap antara satu sama lain walaupun kami bukan sempurna...

Okay, saya dah janji takkan mengarut panjang... Sekarang, saya persembahkan kembar 5 saya. Taraaaaaaa...


Nota untuk gambar : Laaaaa, memang la kucing, saya tak kater pun saya dapat anak, saya cuma kata saya dapat kembar 5... Hehehehe...  Okay, yang besar adalah ibunya, yang lima kecil belum ada namanya...

Tapi saya memang hepi bila sinba ni bersalin... Owhhh, lupa nk introduce...

Ummi : Meet my fierce cat aka ahmad fatih's besfren aka sinba. We can call her sinba or, as for ahmad fatih called baaa only...

Hahahahaha, dia memang garang, tengok la mata dia bila saya kacau anak2 dia untuk amik gambar... Saya tahu la dia nk buat cam artis2 tu, nk sorok lu gambar anak sampai abes pantang. Tp lek arrr sinba, blog ummi ekslusif la... Seme yg baca ni kompem tak kasi info kat press punyer..

Ok, back to the topic. Saya memang hepi bila sinba ni dapat anak. Tapi chentaku 100X lagi hepi dari saya. Bayangkan la yaaa (sila bayang ok). Dia menunggu sinba ni bersalin, mcm tunggu saya nk bersalin. Jap2 tepon saya tanyer, dah selamat ke belum sinba bersalin, dapat berapa anak. Ok tak seme. Siap nk balik keje awal lagi, sebab spesyel katenyer hari sinba bersalin.. Even kotak tempat sinba bersalin tu dia yang sediakan. Siap dia kata sebelum dia pegi keje sinba dah pecah ketuban.. Tengok. Sampai itu pun dia tahu. Saya pun tak tahu. Memang excited la dia...

And sekarang bila sinba dah bersalin, dia siap cakap :

Ayah : Sinba ni sayang betul ngan anak2 dia. Pantang dengar bunyi anak2 dia, tengah makan pun terus pegi masuk kotak cek kondisi anak2nya n terus kasi susu...

Lalu, mendengar ceritanya, datang la idea saya yang mengada2 nk merajuk dan menyakat dia... Lalu..

Ummi : Alaaa, ayah ni kan, puji2 sinba camtu. Jeles ummi. Nampak sangat ummi ni tak bagus cam sinba.. Biar jer kalau dengar fatih menangis, tak der nk susu kan fatih.. Sebab tu ayah tak pernah ckp ummi mcm ayah ckp kat sinba..

Dan pada kebiasaannya apabila dia mendengar tone2 merajuk saya, dia akan terus senyap dan buat2 sibuk, dia memang tak suka gaduh ngan saya... Dia kan seperti yang saya gambarkan kat perenggan atas tu. Itu saya tahu! tp saya tetap nk merajuk. Tp kali ini saya silap.. Dia terus jawab ni.. Hurmmmm, good improvement... Hehehehe...

Ayah : Owhhh, ummi nk jeles ngan sinba ker. Ada ker sinba nk dibandingkan ngan ummi yang cantik baik hati jaga ayah n ahmad fatih hari2.. kan ahmad fatih?

Ahmad fatih pulak lately dah pandai bersekongkol ngan ayah dia, siap angguk lagi.. Tergelak besar saya dan chentaku.. Apa ntah yang dia anggukkan.. Tak jadi saya nk terus mengajuk...

Nota untuk gambar : Tengok. Boleh ker saya nk merajuk kalau tengok muka dia mcm ni sambil mengangguk... Adoiiii.. Tak aci la ahmad fatih ni...

Nota kaki entri sinba ini : Ahmad fatih dah ayahnya betul2 dah pandai memujuk saya lately, susah betul saya nk merajuk. Macam ni.. Saya ingat ahmad fatih dah kena tido di bilik sendiri ni, baru saya boleh merajuk lebih sikit ngan ayahnya, kalau tidak baru tarik mood dia dah dtg cium saya, itupun atas arahan ayah dia... Huhhhh, bijak sungguh ayah dan anak...

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...