Friday, May 21, 2010

Luahan rasa saya....

Banyak yang saya nk eksperesikan disini hari ni.. Tp tiada cara dapat sy pikirkan untuk membuat ayat terbaik. Terlalu mengayat juga mungkin memboringkan... Benarkan saya meluahkan apa yang berada dikepala kebelakangan ini..

Ntah la lately ni saya semakin malas nk menulis. Apa alasan saya tak tahu. Mungkin juga disebabkan bebanan kerja yang banyak terpaksa dilunaskan. Tambah lagi, saya bukan pakar di bidang ini dan untuk mencari pakar dibidang ini juga sangat la susah dengan situasi sekarang. Di tempat saya bekerja?? Pun tiada yang pakar... Bekerja dan harus belajar pada masa yang sama buat saya rasa sangat letih... Bukan sahaja letih untuk berpikir tapi letih juga untuk membuat kerja lain...

Ntah la... Bebanan kerja sekarang bertambah berat apabila kekadang orang yang kita harapkan juga kurang dapat memberikan input. Malah bila timbul masalah bukan penyelesaian yang diberikan sebaliknya ditambah dengan kerja lain2 yang kekadang saya rasakan menambah lagi masalah. Namun akan saya usahakan juga. Itulah antara tanggungjawab yang harus saya pikul sebagai makhluk ALLAH dimuka bumi ini.

Jika dulu saya tiada komitmen lain, hanya bekerja sahaja. Tp sekarang setelah menjadi seorang isteri dan ibu serta pada masa yang sama memerlukan saya bekerja keras memikirkan semua task2 yang diberikan di ofis membuatkan saya betul2 terduduk keletihan pada hampir setiap hari selepas makan malam... Betul la kata orang jika tak kuat semangat susah juga menjadi perempuan yang berkeluarga dan bekerja at one time..

Tp itulah cabaran yang harus saya ambil. Saya tidak boleh mengalah. Banyak yang harus saya lakukan. Kesibukan dan keletihan bukan alasan yang baik untuk saya terus mengeluh. Bersyukur mungkin pilihan yang lebih bijak. Pasti ada hikmah yang telah tertulis namun norma manusia itu tidak pernah tahu bersyukur malah sering menyalahkan.

Nota kaki entri keluhan saya : Meluahkan bukan bermakna saya kecewa, bukan juga bermakna saya telah mengalah, jauh sekali bertujuan menjatuhkan sesiapa, tetapi meluahkan bagi meringankan apa yanga ada dikepala... Sekadar omongan kosong agar tekanan yang saya rasa dapat dialirkan ke saluran yang betul tanpa memberi kesan kepada persekitaran. Juga dengan harapan, agar saya dapat kembali ikhlas bekerja kerana ALLAH SWT setelah mengeluh tanpa henti akhir2 ini...

3 comments:

..:::L.ov.E cHanTek:::.. said...

byk bersabar yer kak ros..
Jaga kesihatan kak ros tau..
:)

yutt said...

tenkiu mal.. Kekadang rasa mcm nk benti keje macam mal. Duk umah besarkan anak... Best giler mcm tu kan..

..:::L.ov.E cHanTek:::.. said...

he3 bes tu bes la.. Tp mal xper benti coz gaji mal mmg ptt benti dr keje.. Kak ros ngn jwtn mcm tu xsesuai la benti.. Tp kalo kat opis mmg windu ank kan.. Mal faham perasaan tuh.. Kalo bole nak ank depan mata 24jam br puasht kan.. xpe kak ros.. Chayok2 menjadi umi yg berkerjaya dlm kerja dan mendidik ahmad fatih.

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...