Tuesday, February 02, 2010

Suatu Kisah Di Pagi Hari

Huk.. Huk.. Huk... Huk... Huk... Tersentuh sungguh aku pagi ni.. Kenaper? Kerana tindakan aku sendiri... Tetiba rasanya aku tak berperikemanusiaan pula... Sungguh tak sensitif rasanya diri ini... Wahhh.. Zalim sangat bunyinya. Tapi rasanya memang zalim kut...

Begini ceritanya....

Aku hari2 lalu jalan ni, nk buat mcm maner... Jalan ni kalau aku tak lalu, maka aku kena terbang dan kemudian mendarat secara mengejut di highway cheras tu... Kena la aku bikin kereta aku tambah sayap kan... Tapi walau ape alasan aku, aku tetap kata aku tak bertimbang rasa pagi td...

So, sedang aku menekan pedal minyak sambil makan roti bakar bersalut kaya dan mentega vitalite, (jangan lakukan aksi ini kerana ianya menyalahi undang2 jalan raya), tetiba jer aku rasa ade satu makhluk di atas jalan raya, gelap tak berlampu... So, memandangkan pagi ini aku tidak bertimbang rasa (aku harap pagi ini jer, pagi lain aku bertimbang rasa la hendaknya), aku terus jer tekan pedal minyak dan langsung tak terlintas untuk mencari break.... Setelah melepasi makhluk tersebut, maka aku perasan ia adalah seorang tua yang sedang memberhentikan basikalnya sambil menoleh ke kiri untuk melintas jalan...

Sebagai nota tambahan untuk menunjukkan kezaliman aku, diatas basikal pakcik tua tersebut penuh dengan barang-barang... Hendak pergi mencari rezeki barangkali.. Ohhhh.... Aku la paling tidak sensitif terhadap keperluan org lain pagi ini, aku la paling pentingkan diri pagi ini... Ohhh.. Ohhh.. dan Ohhhh... Dan terjadi pun...

Nota untuk gambar : Pakcik yang aku lihat pagi tadi, lebih sarat dari gambar ini muatan basikalnya... Dan dia kelihatan lebih tua walaupun dalam gelap pagi hari... Zalimkan diriku...

Maka sepanjang perjalanan hari ini, dan sehingga la aku menaip entry ini aku masih rasa bersalah, sayu, sedih dan pelbagai rasa sehingga aku  rasa roti bakar yang enak  tadi terasa ibarat peria kesudahannya di tekakku...

Aku harap lepas ni aku lebih bertimbang rasa kerana tiada apa yang aku kejarkan, aku tetap sampai ke ofis rasanya kalau aku bagi pakcik td lintas dulu.. Owh...

Itulah kisah ku dipagi hari dihari pertama aku bekerja diminggu pertama dibulan Februari... Moga aku lebih sensitif terhadap keperluan orang lain, dihari kedua dan seterusnya nanti....

Nota kaki entri ini : Aku rasa aku terlalu syahdu dan berjiwang serta berblues pagi ini. So, layankan sajer la...

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...