Monday, January 03, 2011

Dari Sisi Seorang Lelaki Part 1

Kisah bermula apabila saya sudah hampir 38 minggu mengandung... Ntah la.. Pregnancy kali ke dua ni tak sekuat yang pertama rasanya. Ok, direct to the story mory..

Maka setelah itu, saya pun yang sebenarnya adalah sikit mengambil kesempatan, mengatakan kepada suami..

Saya yang sedang mengambil kesempatan : Sayang terasa penat la abg hari ni, boleh tak kalau sayang tak masak.

Suami yang menerima aduan isteri tanpa sebarang syak wasangka dan menjawab dengan penuh keikhlasan : Ok, tak per, kita makan kat luar jer...

Maka berlalu la hari pertama dan muncul la hari kedua... Ntah la kenapa, hari ni pun saya terasa malas dan penat betul nk kedapur... Lalu saya yang penuh kemalasan menelefon suami..

Saya yang kemalasan tahap cipan : Abang, sayang tak masak hari ni ya bang.. Tak larat betul..  Naper ntah.. Saya mintak maaf...

Suami yang juga menjawab dengan penuh kelemahan semangat bunyinya : Sayang nk makan aper2 tak? Abg belikan... Kalau sayang tak mau mkn, nanti nk jumpa kawan abg terus mkn..

Isteri yang memang malas segalanya : Tak yah la, tak mau makan. Abg mkn terus pun tak per...

Sesudah itu berlau la hari kedua begitu sahaja, maka muncul la mentari hari ketiga dengan sedikit semangat...

Di petang hari ketiga suami menelefon : Sayang nk pesan aper? Abg nk balik dah ni. Nk mkn aper abg beli terus...

Si isteri yang sedikit bersemangat : Tak yah la beli. Sayang masak hari ni.. Abg balll....

Si suami yang tak habis dgr isteri berkata2 terus menjawab : ALHAMDULLILLAH...

KESIMPULANNYA : Bila ku tanya setiap malam sebelum tido, abg, abg kenyang tak makan kat luar. Ok tak? Sayang mintak maaf, kenapa ntah, tak larat betul nk masak. Disusuli dengan jawabnya yang kedenganran ikhlas "Abang tak kisah pun, janji makan dah la... Abg paham sayang tak larat, nk bersalin dah tu" 

Tapi bila ALHAMDULILLAH yang kuar, maka saya telah mengalami konflik dalam diri untuk memahami sisi seorang lelaki.. Hurmmmm, komplikated mereka sebenarnya... Hehehehehhe..

Nota kaki : Setelah hari itu, dan sehingga sekarang, rasa bersalah dalam diri ini tak dapat diatasi, dan hingga semalam, saya masih memasak. Walaupun hanya goreng sayur n ikan.. Janji suami dapat makan di RUMAH..

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...