Wednesday, January 27, 2010

Banyaknyer yang berlaku di awal 2010....

Hahahahahahaha... aku pun tak tahu aper tajuk yg aku tulis tu relevannya dengan citer aku jap lagi... Aku sebenarnya banyak membaca selama aku senyap ni... Banyak membaca hal-hal penulisan blog ni...

Macam mana nk tulis blog yang menarik, macammana menulis blog itu juga menguntungkan, macam nk tarik ramai pembaca... Macam2 lagi la... Wahhh... sungguh banyak perkataan "macam"... Hehehehe...

Tertarik jugak aku membaca all those useful information, and i am hardly trying to improve my style of blogging... My writing, my blog appearance n everything. But my plan is to do it one by one. And the first thing is to improve my essay writing skills, how the stories should goes, what are the flow of the language, the vocabulary used and not forgetting the picture... I'll upload some picture of my real life... Why i'm doing this? I dunt know any good reason for it, but i'm doing it just for my self satisfaction. I want improve my writing skill some more because its usefull for me as i'm working in the deaprtment that need me to read, write and build specification, guide line and alots of other technical document.


____________________________________________________________________

What a boring introduction right... Ok lorr stop all the nonsense.... Now come back to "Banyaknyer yang berlaku di awal 2010...."

Seawal bulan januari, dan yang paling penting, ANAKKU dah pandai berjalan... Waaaaa hepinya siibu... ibarat anak dah dapat 1st class degree. Tak kisah la, janji itu adalah pencapaian seterusnya anakku dalam hidup dia... Yang penting aku lagi hepi dari anak.. Hari 1st dia boleh jalan la... Lepas tu... letihnya siibu.. Hahahaha... Naper? Bila dah blh berjalan keje dia nk jalan ajer... Malam pun tak mahu tido, asik nk berjalan..Nk training kata husband... Penatnya melayan, tp takper la, asalkan dia boleh berjalan.. Betul ker takper? Kul 1 baru nk tido belajar berjalan punya pasal... errrrrrr.... Tensen gak la... sampai siibu tertido dulu dan siayah mengambil turn.... Hahahahaha... Baiknyer suamiku... tenkiu abang.. Mmmmmuuuuuaaaahhhh.. Love uuu... Dan sekarang, si anak dah laju berjalan, tp masih sibuk berlatih.. excited mungkin sebab perkara baru dalam hidupnya... Dan sekarang, siibu dan siayah dah kepenatan melayan tp masih juga terus melayan... Terus melayan dan juga telah mendapat taktik bagaimana menidurkan sianak secepat yg boleh... Huahuahuahua... Rahsia ibubapa... (Nota untuk gambar : Itu adalah gambar anakku pergi shopping ya bukan pergi berlatih berjalan. Oh.. cuba teka trolley carrefour atau jusco??)

Januari terus berlalu, 1hb, 2bh, 3hb.... Eh dah tengah bulan... Eh silap kembali ke awal bulan... Adikku yang bongsu tinggal bersamaku sekarg semenjak awal januari...

Bekerja sepenuh masa sambil menunggu result SPM yang akan masak ranum dan gugur sekitar bulan march tak silap aku... bermula rutin harianku yang harus memasak lebih byk dari biasa... Bukan sebab dia makan byk tp sebab nk bagi dia bawa bekal ke tempat kerja.. Kakak mithali aku ni untuk perhatian semua... (Sekali sekala berilah peluang aku perasan okey). Alhamdulillah setakat ni aku tengok dia istiqamah dalam kerja dia, cuma aku sangat tak suka disiplin dia yg terlalu teruk.. tp takper la... aku harap bila dia bekerja dia belajar macam2 perkara dari keadaan sekitar dia...(Nota dihujung perenggan : ADIK AKU SEBENARNYA MAKAN BANYAK GAK. HEHEHE). (Nota untuk gambar : Itu gambar ketika dia sedang bergembira dan belum pun memikirkan bagaimana rasanya mengambil peperiksaan SPM yang sekarang katanya "SUSAH GILER". Rilek dik... Banyak lagi benda susah lam hidup ni... )

Masih berada dibulan Januari... bulan yang pada aku memberi semangat baru dalam kerjaya aku. Walupun aku masih ditempat lama, tp aku kini semakin bersemangat untuk melunaskan tanggungjawabaku. Jangan ditanya mengapa... Tp satu permulaan yang agak baik pada aku... Harapan aku, ianya berkekalan hingga ke hujung tahun ini... Untuk tahun hadapan, moga akan lebih baik lagi. (Jgn kata terlalu awal untuk aku berniat bagi tahun hadapan).

Eh.. Eh... Dah hujung bulan... Laaaa.. Banyak lagi nk cerita.. Tapi tetiba malas pula aku. Tak per la... Cukup la sebagai permulaan pikirku... Permulaan yang fresh dan berbeza dari sebelumnya.. Sesuai la,.. kan ker tahun baru dah ni.. Aku pun dah tua dah tahun ni... Tp takper, aku gembira sebenarnya dengan peningkatan umurku ini... Hehehehe... AKu suka.. Sangat suka... Kenapa.. Nantila sampai satu masa aku pasti bercerita.. Kenapa? Kerana aku sebenarnya suka bercerita... Hehehehe... So lambat laun aku pasti bercerita, cuma bila masanya tiba, harapan ku jangan ader yg termuntah hijau, atau terpenin lalat atau terkesima.. Cuma membaca la jika anda suka, dan tak perlu baca jika ia memboringkan...

Babai, sehingga ketemu dilain entri, Moga aku punya ketetapan hati, Dalam mengharungi cabaran ilahi, agar diri sentiasas diberkati....

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...