Monday, December 14, 2009

Pasal Mood Lagi...

Hahahahaha.. Nampak macam suka sangat aku tulis pasal mood aku yg sesuka hati dia swing over than 360 deg. Aku sebenarnya tak suka nk tulis pasal mood aku senanyer... Dan hari ni aku mengupdate blog ini adalah kerana nk mengadakan@menambahkan mood aku untuk mula buat kertas soalan pekse jabatan untuk Penolong Jurutera.

aku bukan nk buat soalan lagi tapi nk go thru jer ape yg patut dibuat... Tapi tak der mood gak... So, aku decide cuba2 la update blog n lepas tu mana la tahu kalau2 mood aku dtg untuk buat kerja... So aku pun melayan la dengan membuka blog sambil berpikir aper yg ptt aku buat sbg permulaan untuk buat soalan tu...

Byk jugak senanyer keje aku.. Berbaloi la kut RM30/soalan yg akan dibayar kepada aku. Nampak macam aku kena study balik seme perkara-perkara berkaitan. Aku bukan lecturer yg seme ilmu ada lam kepala. Aku adalah engineer yang sentiasa merujuk kepada buku apabila ada sebarang masalah yg timbul. Kerja sebagai engineer ni senanyer lebih kepada practice. Rujuk buku apa theory then cuba aplikasi pakai kepala otak yg dikurniakan oleh ALLAH swt. More to creativity. Tak kreatif susah skt la nk jadi engineer. Seme benda pun kena bayang n kaitkan ngan theory.

Tp walau pun mcm tu engineer ni tak payah store byk sgt theory lam kepala, anytime blh refer buku. Kalau lecturer seme kena ada lam kepala, especially bila berdepan ngan student. Sorry la kalau aku salah pasal lecturer. Aper pun aku sentiasa hormatkan n respectkan lecturer @ cikgu kerana pada aku kerja mereka adalah yg paling mencabar lam dunia ni... Itu lah sebabnye juga kau tak pernah berhajat untuk jadi cikgu@lecturer.. Besar ooo tanggungjawab...

Kenapa aku kater aku kena study balik seme? Sebabnye kebanyakan soalan yang aku diarahkan buat adalah theory question which is i dont really prefer. As for me, they are all Technical Assistant, they are more to do it practically... Mesti susahnye nk kena baca n jawab soalan theory ni. Aku pun sama bila exam. Kalau ader soalan theory aku akan mengeluh lu baru try untuk paham aper yg soalan tu tanyer. Kalau ikut suka hati aku baik buat soalan practical byk, tp aku kena ikut peraturan yg telah ditetapkan... So, kena la aku baca blk seme benda utk improve@upgrade my theory nyer storage....

Back to the topic, i've to draft 12 question c/w answer.. Banyak tuuuu... Nyesal pun ada terima. Kenapa aku terima? Sebab aku terasa nk berkhidmat untuk JKR keran ALLAH swt. Aku kan asik terasa aku ni bekerja underpaid. So aku cuba la penuhkan masa aku ngan "kerja2 lain" ni yg aku pikir secara tak langsung dapat beri pekdah pada seme org... Aku harap tuhan permudahkan urusan aku buat soalan ni seme. Aku harap tuhan berkati rezeki yang aku dapat tiap2 bulan ni....

Dah la.. Aku terasa dah ader moood nk mula baca n understand aper yg aku kena buat. Insyaallah sekejap siap la soalan tu.. Pastu nk kena pikir jawapan lak.. Moga aku ikhlas kerana ALLAH swt dalam melakukan kerja2 ni dan juga dalam melakukan semua perkara.... ;)

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...