Thursday, December 10, 2009

................................................................

Aku sebenarnya betul-betul tengah tak der mood nk buat kerja sedangkan kerja aku tengah sgt byk...

Pepagi tadi aku bersemangat bangun, masak bubur utk fatih, gosok baju, mandi n bersiap. Setel seme aku kejut fatih untuk menyusukan dia sebelum aku pegi keje, normal rutin aku tu.... Tengah seronok aku menyusukan fatih sambil bual2 kosong ngan dia, tetiba handphone husbandku berbunyi...

Tekaan aku tepat, husband maidku yg menelepon, nk mintak cuti untuk isteri dia.. tak larat bangun katanya... Ya, memang maid aku duk kencing berdarah since tuesday, tp dia tak pegi klinik sampai lemah dah aku tgk dia. Tp aku tensen gak, bukan nk tepon mlm td kater tak mau keje ari ni, tp pepagi sewaktu aku dah siap 100% nk pi keje..

Kesannya bergaduh kejap aku ngan husband... Bukan la gaduh besar tp berselisih sikit. But at the end dtg juga maid aku bekerja... Tp kesan dari keseluruhan peristiwa yg terjadi pagi ni, mood aku untuk bekerja terus terbang melayang entah ke mana... Tertekan aku...

Walaupun aku dah dapat quotation untuk percutian ke bandung aku, tp itu masih belum dapat mengembirakan aku... Kereta baru pun loannya dah lulus. Juga TIDAK SEDIKIT pun menggembirakan aku. Aku masih begini, nk senyum pun malas. Nk jumpa org pun malas. Bukan jumpa kalau blh terserempak pun tak nk... Apa aku nk buat ni.. Pressure betul aku ni.. Aku nk released tensen ni... Aku nk keje... Aku tak mahu buang masa mcm ni.... Pressure berganda aku ni... Pressure keje, pressure personal poblem lagi...

Betapa aku rasa pressure aku dah tahap maksimum adalah kerana ianya sampai menghilangkan mood aku untuk bercakap ngan husband aku.. Tak der langsung keinginan untuk berbual ngan dia... Nk citer pun malas, nk dgr citer pun malas...

Marahnya aku terhadap diri sendiri... Kenapa? Tak tahu... Biarlah... Aku sedang berfikir apa yang harus ku lakukan untuk terus bersemangat.. Cadangkan sesuatu agar aku blh hilangkan tekanan ini...

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...