Tuesday, November 24, 2009

Bengang..

Aku bengang betul pagi ni... Seingat aku, aku adalah antara manusia yang sangat susah nk marah. Susah nk naik angin. Lagi pulak nk bengagn kat org, setahun sekali pun susah. Tp pagi ni dah ader org buat darah aku nemyirap sampai ke kepala....

Alkisahnya dalam perjalanan aku ke pejabat pagi ni. Aku lalu la kat satu jalan ni, yg mana memg hari2 aku jalan kat sini... So bila masuk jalan ni lam 200m, aku kena himpit kekiri utuk masuk simpang kira lam 500m didepan. Keadaan jalan ni lak adalah sedikit sibuk sebab kat tempat aku kena masuk kiri tu ader jln dari sebelah kiri kena msk kanan utk ke jalan lagi satu la...

So setiap pagi, aku akan buka signal perlahan-lahan minta laluan kat org yg memg kat lane kiri tu untuk tumpang masuk sbb aku kena masuk spg kiri kat depan tu, kalau lambat nanti aku terlepas, dan aku akan tambah pulak kejemman jln yg kat sebelah kanan tu. tapi aper yg terjadi pagi ni, ada la sebiji saga warna ala ala gold kelabu gitu, yg tak mau kasi aku masuk.. aper masalah dia pun aku tak tahu.. lagi aku ke depan lagi dia himpit aku.... Sian kat motor 2 yg tersepit kat tgh antara kami... Aku kater dia ni mungkin nk pegi lu, sbb dia pun nk masuk spg kiri mcm aku. So, aku buat fast calculation, and decide bg jer dia jalan lu, pastu aku ikut jer dia masuk spg kiri tu...

Tapiiiiiiiiii.... Dia lagi himpit aku... Naper ntah????? Lalu la woiiiii!!! Aku kasi jalan tuh!!!! Jalan depan tu pun kosong tak der kete, so ko blh pilih nk ke kiri ke kanan secara senang lenang. Kitarg seme berhenti utk kasi ko jalan tuh. Tak mahu, lagi himpit aku... Suka hati ko la. Aku tekan myk sket terus hulur depan kete aku n masuk lane kiri tuh??? Kete tersebut???? Brake terkejut. Lantak arrr lam ati aku.... Tp bila aku tgk side mirror aku, dia senanyer nk masuk lane kanan. Pastu terkedek-kedek lak tu... Menambahkan jem sedia ader... Dia membuang masa aku hampir 5 minit td, dan sekarg dia senanyer nk ke kanan.. Kalau dia bertolak ansur dr td kan ke aku dah ke kiri n dia dah selamat ke kanan????

Huhhhhhh.. Pemandu sekarg ni aku tgk tak reti nk bertolak ansur.... Seme kira nk cepat n nk menang. Aku dah baik hati kasi jalan tak reti lak nk pusing tayar kete amik kanan. Suka hati korang laaa... asal korg sampai opis cepat ek... Tak sampai gak. Kalau bertolak ansur kan dah sampai cepat sket... mmmm.... Letihhhhh... Letih bengang ngan org...

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...