Wednesday, November 18, 2009

UJIAN ALLAH SWT

Hurmmm.... Aku demam lagi... Demam sekejap jer, tp batuk n selesema dah hampir seminggu tak ok lagi. Itupun baru dua minggu lepas aku kena demam, selesema n batuk mcm ni... Penat gak.. Kesian kat babyku n chentaku...

Dalam keadaan mcm ni seme pun aku tak de mood nk buat. Badan tak sihat. Nak datang keje pun aku malas.. Baju husband pun aku gosok pagi2 sebelum gi keje, malas nk prepare dari malam. Ikutkan hati aku ni, balik jer keje aku nk tido n restkan badan... Naper la aku asik tak sihat jer.. Tp kan ker bagus mcm ni, tak silap aku, kater org kalau kita sakit ni maknanya tuhan nk hapuskan dosa-dosa kecil kita... Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi..

Sebenarnyer sejak seminggu aku tak sihat ni banyak giler keje aku tertangguh, samada kat tempat kerja atau kat umah. Antaranya :

1. Aku sepatutnya email kat supplier something, but it is not completed untill today, already middle of the week.

2. Aku sepatutnya study something yang need further clarification on my task but, i'm not even start a word untill now.

3. Baju yang dah berlipat sejak hari sabtu hari tu sampai hari ni aku tak susun lagi lam almari.

4. Bilik yang aku tak lap n mop since minggu lepas.. Serabut dah aku tengok, tp i'm not in mood. Badan aku lemah betul ni..

5. Aku sepatutnya beli barang yg banyak dah habis stok kat umah tu, tp aku malas giler nk jalan kat supermarket utk beli semua tu. Lagi2 bila aku pikir supermarkat tu besar, nk kena jalan jauh giler utk cari seme barang, pastu nk kena beratur panjang giler utk bayar. Kalau aku sihat pun aku tak suka shopping ini pulak lam keadaan mcm ni.

6. Aku nk pi beli baju anak aku yang sepatutnya dah lamer aku buat. Bukan aper, dia dah nk masuk 9 bulan, tp baju dia yg sesuai utk umur dia, aku baru beli 5 pasang baju tido n 5 pasang bj pakai siang. Selebihnya baju saiz lamer. Walaupun padan tp aku tgk dah singkat gak tu. Tp aku malas giler nk ke shopping2 complex ni, aku tak larat. Lagi pulak aku kalau beli bj heroku tu, paling kurang sejam baru setel.. Sejam nk jalan n berdiri pilih bj.. OOOOOOO... I'm totally not in moood... Maafkan ummi sayang...

Kesimpulan yang boleh aku buat adalah i'm SICK. So, aku ingat bila aku dah sihat nanti aku kena cover seme ni... Kesian kat org keliling aku yang secara langsung menerima impak ketidaksihatan aku ni... Maaf abg.. Maaf baby... Sayang betul2 tak larat.. Ummi betul2 tak mampu nk buat tu seme buat masa ni... Insyaallah bila dah sihat sayang/ummi cover balik seme...

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...