Tuesday, September 07, 2010

Morning Sickness yang berlarutan...

Hehehehe.. Morning sickness lagi. Mesti yang tak pernah melaluinya akan kater teruk sangat ker sampai sibuk nk tulis berulang kali berkaitannya... Xper, saya tak marah pun aper sahaja komen org yg membaca, yang penting saya nk tulis gak. Kihkihkih...

Kali ini saya tak akan menulis betapa teruknya saya sepanjang mengalami morning sickness itu. Tetapi saya nk tulis apa yang saya buat.. Walaupun tak der la berpekdah sangat aktiviti itu, tetapi ia mengimbau kembali kenangan ketika saya masih single and available dulu2... ('',)

Dulu-dulu ketika saya single saya adalah seorang yang suka berkurung dirumah. Kalau lapar pun saya sanggup berlapar dirumah ataupun makan megi pun takper. Janji tak kena kuar umah.. Best oooo duk umah... Sampai sekarang pun samer, duk umah la aktiviti favourite saya. Kalau saya berkurung kat umah tu, cth nya weekend tu kan, saya paling suka baca buku cerita atau pun tgk tv.. Dua hari cuti saya boleh habiskan 3-4 buah buku cerita tau. Dan itu lah yang saya buat sekarang utk melayan morning sickness sy.. dah byk buku saya baca... Ok la, mood membaca tu tetiba dtg balik setelah ianya hilang semasa mengandungkan anak pertama dahulu... Antara buku2 yang dibaca  adalah... Seme novel melayu la tapinya... ;)


Nota untuk seme gambar cover buku adalah : Kebesan cerita adalah mengikut turutan gambar cover yang ditampal ya...

Ok arrrr, malas nk taip bebanyak lagi berkaitan aktiviti2 lain. Namun kesimpulan yang saya boleh buat adalah, selepas membaca buku-buku ni, saya terasa mood saya yang pemalas tak hengat tu semakin baik. At least sekarang perlahan-lahan saya dah boleh mula berpikir untuk membuat kerja tanpa memerlukan arahan dari bos. Walaupun loading nya masih slow, but at least there is smth compare to before.. Alhamdulillah, ALLAH kurniakan kesihatan kepada saya...

Nota kaki entri ini : Saya harap ini entri terakhir berkaitan morning sickness saya.. Hehehehehe... Korang sabar ya dengar keluhan saya. Oh ya, doakan saya n baby ok ya...

3 comments:

Nur Hidayah said...

sy pon dh berjangkit nga awk baca novel utk isi masa lapang..
enjoy my single time b4 get married..

yutt said...

Bagus2.. Seronok ooo berangan sambil baca buku. Tapi jgn terlebey berangan sudah, nanti susah nk kembali ke alam nyata.. ;)

Nur Hidayah said...

tu la psl
lps abis baca novel
mesti duk berangan mcm dlm novel tu

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...