Monday, September 06, 2010

2nd time pregnancy...

Entri yang ahmad fatih, yang ni dan yang selepas ini adalah semenyer untuk mengotakan janjiku pada entriku yang ini.. Hehehhe.. Banyak tul hutang nk kena setel sebelum raya ni.. Nanti nk raya dah kena pohon maaf dari seme, maka termasuk la juga hutang2 nih, harus disetelkan jika berkemampuan..

Ok la.. Saya blur tetiba nk tulis aper.. Hahahahahaha.. Adakah ini bermakna 2nd pregnancy tidak lagi excited bagi saya dan suami serta anak bujangku itu.. Jap pikir... Hurmmmm, masa ngandung ahmad fatih lu memang arrr excited giler, maklum la yang pertama, macam2 nk tahu2, seme pun nk beli untuk make sure seme yg berlaku sepanjang pregnancy tu memang normal la, ok la... Macam2 la... Pastu excited lagi, nk beli baju baby la, nk beli baju untuk umminya la...

Nota untuk gambar : Hehehehe, sebagai pemulaan, ini nk tunjuk bahawa saya pregnant lagi, di klinik mana saya buat check up serta nk bagitahu yg umur saya dah 30 thn. Yaaaa, saya tahu saya dah tuaaaaa...

Ok, lets see aper yg terjadi untuk yang kedua...

1. Dulu masa ahmad fatih, ummi sibuk beli buku la, baca majalah la, rujuk internet la, semata-mata nk tahu pasal pregnancy,.. Excited ooooo.. Tp yang kedua dah tak der buat seme tu...Cup cup.. Tp itu tak bermakna saya tak excited, tp seme kan dah tahu, kalau lupa pun, buku yang dulu masih ader, majalah pun masih disimpan walupun dah 2 tahun lepas. Alaaaaa, kalau beli baru pun samer jer isinya, mereka ni asik ulang benda samer jer...

2. Dulu masa tahu ngandungkan ahmd fatih, sibuk nk gi klinik walaupun baru lagi usia kandungan, tp yg kedua ni, cukup 3 bulan baru pegi. Tp bukan sebab tak excited, tak sabar nk pegi cek senanyer, tp bila mengenangkan masa ahmad fatih dulu doktor siap cakap "ur 1st check up will start at ur 3rd month pregnancy". Soooo?

3. Masa dulu sibuk tau dari awal pregnancy, pegi pasaraya mesti singgah tempat baby untuk tgk baju2 baby, tp bila lepas tujuh bulan baru beli, sbb malas nk beli awal2... Sekarang? Pun samer, kalau pegi beli bj ahmad fatih, mesti sggh tgk baju utk baby. Tu belum citer ayah, dia dulu dan sekarang samer, pantang nampak baju mesti nk beli.. Ummi jer yg sibuk control keinginan diri.. Tunggu bulan ke7 gak.Wajib. So ayah???? Sakan la berbelanja untuk ahmad fatih, sampai kasut raya pun dua pasang. Spoiled sungguh kan ahmad fatih...

4. Baju ummi? Hurmmmm, ni lagi teruk. Masa 1st time, awal2 lagi nk beli, tp tak leh beli sebab perut bulan ke6 n ke7 baru nampak... 2nd time?? Hooorrrrrrayyy, perut kali ni besar sket, so dah start survey baju pregnant, dah boleh pakai pun... Excited tak? Kihkihkih.. Pregnant pun mesti cantik tau... Ayah lak menyokong jer, pantang ummi ckp cantik, dia cepat jer "ok, kita beli".. Hehehehe, bestnyer pregnant.. Excited jer setiap masa....

5. Ok la, enuf pasal ummi, mari citer pasal ayah pulak. Ayah tu walau dah nk masuk 5 anaknya, masih excited, samer je  masa ahmad fatih n this time... Hari2 tnayer baby dia, hari2 dia pegang perut yg kononnya pegang baby, hari2 tolong ummi sapu minyak kat perut, setiap weekend mesti ajak pegi shopping baju utk ahmad fatih, baby n ummi... Bila perut dah besar awal2 lagi, dia lak yg excited lebih... Mmmmmmm, ayah tetap ayah....

6. Ahmad fatih??? Setakat ni ahmad belum lagi boleh accept sepenuhnya. Masih lagi manja yang amat. Kalau sebut pasal adik mesti tak suka n tepuk perut ummi...  Tp ahmad fatih kan masih kecil, mesti dia akan amik masa tp ummi yakin dia akan hepi bila tiba masanyer nanti... Sebab dia akan ader org nk dibuli...

So kesimpulan yang dibuat, saya masih excited walau yang kedua.. Masih sangat bersyukur dan gembira atas rezeki yang diberikan oleh ALLAH SWT.. Ader yang tanyer, tak cepat sangat ker.. Hehehehehe, umur saya dah 30 tahun pun, maka nk tggu bila lagi, takut nanti bila saya anta anak ke sekolah org kate saya anta cucu.. Maluuu ooooooooo.. hehehehe...

Kay la, cukup la membebel. Mari tgk bersama hasil scan yang dibuat di klinik setakat ini. Setiap bulan scan ok. Samer jer cam ahmad fatih lu...

Nota untuk gambar :Ni masa tiga bulan. Nampak tak babyku itu? Alaaaa, nk citer tak reti... Dulu masa ahmad fatih pun saya tak tahu tgk benda ni. Tp sekarang dah pandai.

Nota untuk gambar : Ni lak masa 17w 4d, as per picture. Terlambat sket check up, maklum la bulan puasa. Haaaa, ini dah sempurna kejadiaanya...Alaaaa, soriiii, tak reti arrr nk citer. Cup, citer boleh kut, tp nk tulis tak pandai..

Nota kaki entri kali ini : Saya sebenarnya memula pikir gak, adakah saya excited untuk kali ini. Tp bila dipikirkan balik ini lah jawapan dari hati saya... Ingat lagi bila adik saya tanyer suatu ketika dulu...

Adikku : Kalau angah ader 11 anak angah sedih tak kalau jadi aper2 kat salah seorang dari mereka. Ader 11 ni, tak kisah kut...

Jawapan saya : Walau 20, hilang seorang ker, sakit seorang ker aper2 jer la, maka sasau la saya... Anak ooooo... 

So???? Aper kater korang?

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...