Friday, May 15, 2009

sayu dan sunyi

Diketika aku menulis entry ini aku berada dirumah berdua bersama anakku.. Tp kebiasaan bagi seorg bayi pada umurnya akan memenuhkan masa lapangnya dengan tidur. Aku mula terasa sunyi dan sayu.... Sedih benar rasa hati ku bila salah seorang yang aku sayangi tiada disisiku...

Suamiku sedang menghadiri majlis makan malam anjuran sebuah syarikat yang sama bekerja dengannya. Esok pula dia akan terbang ke Beijing untuk lawatan bersama syarikat tersebut juga... Pikirku ingin bermanja sepuasnya dengannya hari ini... Rindu betul aku dengannya.. Aku sebak bila mengenangkan yang dia akan tinggalkan aku dan anak selama 5 hari... Mana pernah aku ditinggalkan selama itu sepanjang kami berkahwin...

Kali terakhir dia outstation dia ke Penang selama sehari semalam... Itu pun aku dah mengigau bgn mlm mencarinya... Aku menangis sendirian bila aku bangun di tengah mlm dia tiada disebelah. Seluruh rumah aku cari dia... Aku menangis sendirian setelah puas mencari baru ingat di ke Penang. Tak tido aku semalaman rindukan dia...

Kali ini dia akan ke Beijing selama 5 hari 3 malam... Mcmmaner la aku nk lalui tanpa dia disisi selama itu.. Setiap malam bila aku bangun susukan anakku aku renung tgk dia tido. Cukup la dia ader detik hatiku. Anak biar aku yang jaga pun tak per, aku tak tido pun takper, yg ptg dia ader didepan mataku. Namun Kekadang bila aku mengantuk aku minta juga dia gantikan aku jaga anak yg tak mau tido... Walaupun aku tau dia sgt mengantuk, dia tidak pernah katakan tidak padaku .... Aku sebenarnya tak kisah lakukan aper shj asalkan dia ada sebelah memberi sokongan padaku...

aku sangat sedih. Aku sangat sayu... Tp aku tau dia ke Beijing kerana kerja... Tp aku tetap sedih. aku tetap sayu... Ikutkan hati ini tak mungkin aku benarkan dia ke beijing...

Abang syg sayang sgt kat abg... Doakan syg kuat... Syg tak pernah disayangi sebagaimana abg menyayangi syg.. Sejak kecil segalanya syg lakukan sendiri... Semuanya syg pikir sendiri.. Tp sejak bersamamu semua pun kita lakukan bersama... Mana mungkin aku tidak terasa ketiadaanmu walaupun sekejap....

Abg,
Ingatlah bahawa syg sayang abg sgt, syg akan rindukan abg sgt. Lamernya lima hari abg. Byknya masa syg utk bermanja terbuang... Abang jaga diri baik2 ya.. Jgn lupakan syg dan anak. Syg akan tunggu panggilan abang setiap hari. Sayang merajuk tau kalau abg tak call... Nanti anak pun saya akan ajak dia merajuk sama ngan syg... Yang plg penting abg mesti jaga diri abg baik2. Jgn lupa mkn, munum air byk2... Ubat bawak la ya. Abg kan senang demam, senang kena selsema, risaunya syg... Jaga diri ya bang. Syg dan anak sayang abg sangat...

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...