Friday, May 15, 2009

BUAH HATIKU DAN SUAMI


Inilah buah hatiku dan suami.... Hepi nya bila dapat baby dan jadi ibu. Hanya tuhan yang tahu betapa gembiranya hatiku ini...

Kalau dulu pegi keje blh blk lambat, tp sekarg pukul 5 tu dah ader dekat punch machine.. Tak sabar nk jumpa baby. Mcm maner penat pun bila dapat jumpa dia mesti hilang seme penat.. Duk kat opis lak asik ingat dia jer... Rindu gila kat dia...

Tu belum citer 1st day dia ke nursery... Dia rilek jer, tp umminya mcm nk rak nangis.. Naluri ibu barangkali... sampai penin suamiku memujuk.. aku tetap nangis.. Aku kan murah air mata... Hehehehehe...

Aper pun, setiap kali aku tgk anakku, aku sentiasa muhasabah diriku... Besarnya kuasa tuhan. Cantiknya perancangan DIA.. Tak terpikir mcm maner aku blh kandungkan lam perut aku seorg lagi manusia, yg akhirnya dilahirkan dan dibesarkan jadi org.. Sempurna sungguh kejadian yg ESA. PerancanganNYA MASYAALLAH, tiada cacat celanya... Cuma kita manusia, sentiasa mencari kelemahan terhadap sesuatu yg berlaku.. Jika kita lihat kelebihannya, maka kita lah makhluk tuhan paling bertuah... ALhamdulillah...

Anakku, ketahuilah, bahawa ayah dan ummi sayangkan dirimu sgt... kami doakan agar dirimu jadi insan yg berguna satu hari nanti... Ya ALLAH, lindungilah, rahmatilah serta berkatilah anakku dalam apa jua yg dilakukannya. Pimpin la dirinya jadi anak yg soleh, serta umat yg berguna. Moga dia berjuang dijalanMU, serta menjadi bijak pandai seperti bijak pandaiMU yg terdahulu... Amin...

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...