Tuesday, January 22, 2013

"Ok, ayah ngan ummi pegi la keje"

Ok, sebagai permulaan aku nk buat pengumuman. Pengumumannya adalah :
"Harap2 korang bersabar la dengan aku di awal2 tahun ni. Kerana aku akan banyak update pasal kerenah ahmad fatih. Sama ada ahmad fatih tu memang banyak membuatkan aku terbahak2 gelak atau pun aku masih terkena renjatan anak baru masuk sekolah. So, sedikit sakai la kan.. So layan kan ya..."

___________________________________________________________

Ok, sambung citer. Cukup pengumuman yang macam ayat penyataan tu.

Ayah adik senyum ummi nk amik gambar....


Alkisah ahmad fatih ngan ayahnya malam tadi sepulangnya ayah dari kerja...

Ayah : Abang, esok ayah ngan ummi tak dapat hantar and amik abang dari sekolah.
Abang : Ok, ayah ngan ummi pegi la keje. Abang ok.
Ayah : Good macam tu. Abang naik ngan uncle zam ok. Uncle yang ayah kenalkan semalam.
Abang : Eh, tak yah la yah. Abang cuti esok, x yah pegi sekolah. Ayah ngan ummi pegi keje ok.


hahahahahahahahahahaha... gelak golek-golek aku.
Ingatkan dia betul2 ok.
Jawab punya macho. "Abang ok"
Sekali, dia cuti pula yang dia maksudkan.
Geleng paler hubby aku.

Hahahahahahahahahaahahahahahahaha...


Oh ya, uncle zam to transporter yang amik budak2 pegi dan blk sekolah... Pagi tadi pun fatih tak mau naik ngan uncle zam lagi.

kata dia : Abang kan dah kata, abang nk naik ngan ayah and ummi jer....

Adoiiiiiiii laaaaaaa.... tadi pun nangis lagi di tangga sekolah....


No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...