Wednesday, September 26, 2012

berhenti kerja???????

sejak menjadi seorg ibu 3tahun yg lalu, memg selalu terlintas nk benti keje ni. tp tumpang lintas jer la, benti btl2 tu kena buat analisa dulu. mcm2 analisa kena buat, analisa masa, analisa kewangan, analisa bagai2 la....

tp itu, saya yg ckp. sy yg pikir. syg ingat sy sorg jer pikir. rupanya anak bujang kat umah tu pun duk mikir samer.

smlm sy blk lbt dari keje. biasa la. rutin harian. nk dpt blk ontime tu jarang la kan. so, kerana dh lbt, ditambah suami ader mesy di luar, maka sy berkeputusan tapau kfc jer la... sdg mkn bersama maid n dua bujangku itu, aku berbual kosong dgn abg si ahmad fatih. tiba2 maidku menyampuk.....

erna : akak tau, abg ckp aper kat erna td?
saya : aper?


memetik semula perceritaan erna.

abg : kenapa umi pegi keje cik erna?
erna : kalau ummi x keje mcm mane nk ader duit beli susu abg?
abg : ayah kan ader. ayah jer beli susu. ayah jer pegi keje. ummi x perlu. ummi duduk umah ngan abg.
erna : cik erna kan ader teman abg?
abg : cik erna x best. kene ummi juga tmn abg. abg bosan la duk umah ummi xder.

kembali ke perbualan saya dan erna.

saya : mana dia dpt perkataan bosan tu?
erna : dia dgr maksu dia selalu ckp....
saya : btl ker abg ckp camtu?

pertanyaan tu saya tuju dkt ahmad fatih. dan dia cuma senyum. dan bila dia senyum itu maknanya btl la perceritaan erna. ahmad fatih ni kalau x btl dia akan ckp x, dan kalau dia tak paham dia tanyer "ummi ckp aper ngan cik erna tu ".

maka skrg, dari smlm spi skrg saya duk pikir, rupanya anak2 pun duk terpikir, baikla ummi ni duk umah teman diarg.... mcm mana tu?? tu blm kalu ahmad faris blh ckp... tkt nti ayatnya akan lebih bombastik...


dia selau buat saya berfikir....
x sbr nk dgr aper pulak komen dia....


nota kaki entri ini : ahmad fatih kalau bercakap memg petah dan sentiasa bermesej.

No comments:

ME

There is a lot of thing in my head. And none of the elements is a positive vibe. I'm tired. I'm hopeless. I'm giving up. I&...