Thursday, June 02, 2011

Remote Astro

Sepanjang melalui proses pembesaran ahmad fatih ni, banyak benda yang terkorban. Contohnya, pinggan mangkuk kesayangan saya, pelbagai jenis remote, botol miyak panas, ubat gigi, periuk belanga saya pun kemek dijadikan drum, dan macam2 lagi la...

To cut the story short, antara operation expenses (OPEX) yang pasti adalah pembelian remote astro. Dah jadi cam consumable items la kiranya remote astro ni. Mana taknya, asik terkorban dek penangan ahmad fatih. Tiap bulan mesti kena beli satu. Semuanya bermula bila dia boleh berjalan, kira2 waktu dia berumur 11 bulan macam tu...

Bila dia boleh jalan = dia boleh capai barang sendiri = dia boleh try baling barang sendiri = dia boleh sorok barng sendiri = macam2 lagi la yang dia rasa interesting utk try test dan menggembirakan hati dia. So, benda yang dia paling selalu baling adalah remote astro tu la. So, kalau saya kata dia sekarang dah umur 2 tahun lebih, korang rasa berapa remote astro saya kena beli??? BETUL.. BANYAK jawapannya, saya pun tak kira.

Mula2 saya ngan suami geram gak la, tengok remote dibaling pecah... Kekadang tu kalau tak pecah akan dibaling sampai pecah la. Kira baru puas la hati Ahmad Fatih bila tengok benda tu pecah. Yang bijak bestari nya dia, kalau saya assemble balik yg pecah tu kasi dia main, langsung dia tak layan. At the end yag elok juga yang dicari and dibuat main...

Tapi kan, yang ni la satunya2 remote astro yg bertahan, which is husband saya beli RM7.90 kalau tak silap. Dah tak terkira berapa kali ahmad fatih baling, sepak cam bola, pijak and lompat atasnya, tp masih lagi ok, walaupun keadaannya sebegini......


Nota untuk gambar : Remote ni sekarang ahmad fatih pun dah boring nk baling... Dia tengah belajar guna lak sekarang. Mungkin balingan nya sia2 belaka... Hehehehehe
Remote ni kan, betul2 banyak berjasa pada ahmad fatih, yang tak original lagi tu.. Dah berapa kali bederai dah remote tu. Dia layannnn jer ahmad fatih. Sebuah remote yang penyabar. Harap2 dia akan bersabar melalui satu lagi proses pembesaran hero saya iaitu, ahmad faris.

Nota kaki entri ini : Ahmad Fatih, entri ni ummi memang buat khas untuk ahmad fatih, supaya bila nanti ahmad fatih dah besar and ader adik kecik, jangan marah adik tau, tapi bersabar jer tengok remote tu pecah.. Cam ayah ahmad fatih bersabar ngan ahmad fatih.

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...