Monday, November 29, 2010

Diabetes and Pregnancy..

Saya telah didapati terkena penyakit diabetes pada pregnancy kali ini... Hehehehe.. Kali ni saya tak mahu cerita panjang lagi walaupun hati ini berkobar2 ingin bercerita bagaimana rasanya bila ALLAH tarik kemudahan dan kesenangan yang dia pinjamkan selama ini...

Yang saya nk kongsikan kali ini adalah sungguh berdebar2 menuggu result glucose test untuk kali  ke-2 yang saya buat sabtu lalu.. Yang membuatkan saya lebih berdebar2 adalah jawapan doktor bila saya tanyer bila dapat result untuk test tersebut... Jawapan konfiden dia...

"Saya rasa dh takder diabetes kamu ni Ros. Kalau ader saya call kalau tidak, we meet on our next appoinment"

Adoiiii... Next appointment 8 Dis 2010. Lambat tu kan. Doktor ni. Suka tau bagi i rasa berdebar2.. Lebih berdebar dari SPM dulu tau... Tak per la, i hope i'll only c u on 8 Dis 2010.. ... Owhhhh, harapnya begitulah, namun perancangan ALLAH itu lebih sempurna dari segalanya..

Nota Kaki entri Diabetes ini : Saya dah buat dua kali glucose test. Yang kali pertama rasa nk muntah bila minum air gula tu. Tp kali kedua ni kan, air gulanya sgt best, siap ada perasa oren lagi... Perasa oren yang best tau, rasa mcm minum jus oren... Hurmmmm, air gula aper tu ek?

Eh, jangan lupa ek baca nanti apa rasanya ader diabetes during pregnancy...

2 comments:

matahari said...

ermmm...penyakit bawaan mengandung kot k ros....spupu kerol aritu naik darah..tinggi giler smpai die kate muke die kebas...

jage diri ngan pemakanan betul2 ye kak ros....

yutt said...

Senanya belum sure. Dr suruh diet n buat test yang betul2 lagi sekali. Tu yg duk tggu result nih. Dulu tu cuma simple test jer. Tp risau gak... Thanks anyway.. Macam2 kan pembawakan nih..

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...