Thursday, November 25, 2010

Best ker kawen lelaki tua???

Saya sangat pelik bila ramai perempuan sekarang sukan kawen lelaki tua... Upppssss, korang jgn kater saya kata SEMUA, saya kata RAMAI.. Tengok jer trend artis2 kat Malaysia ni, seme nk kawen Dato'2, and Tan Sri2. Best ker kawen ngan orang yang lebih tua ni?

Biar aku share. Suami aku bukan dato' bukan jer seorang Tan Sri. Tapi buah hati aku jauh lebih tua dari aku. Perbezaan usia kami adalah 12 tahun. Korang mesti nk tahu best tak ader suami yang jauh lebih tua ni... Best jawapan aku...

Dia kan lebih tua. Maka dengan itu :

1. Dia ada banyak pengalaman boleh share dengan saya.
2. Dia ada banyak nasihat yang berguna untuk org MUDA mcm saya.. Hehehehe, yer la, i dah tua i sedar tu.
3. Dia tahu mcm mana nk control bila saya marah, merajuk, mengada-ngada dan macam-macam lagi.
4. Bila dia manjakan saya, ooooooooooooooo sangat best rasanya...

Ok dah2, nanti saya akan banyak mengarut... Dan saya dah mula rindukan suami saya.. Kihkihkihkih. Mengadanya saya..

Okay now, saya dan korang harus terima reality, seme perkara ada pro n kon nyer. Betul tak kawan2??? (Sila baca mcm cikgu mengajar murid2 tu ya). So bila saya kawen ngan orang lebih tua maka dengan itu saya  harus :

1. Berpikiran mcm orang tua (Tp saya masih muda belia tauuu).. Bukan dalam seme perkara tetapi dalam kebanyakan perkara..
2. Menjaga tingkah laku saya supaya tidak terlalu kebudak2an especially depan kawan2 dia. (Kalau depan dia jangan harap, saya adalah diri saya.. Kihkihkih)
3. Menghadapi adik2 ipar saya yang umurnya jauh lebih tua dari saya.. Nk salam pun kekadang konpius.. Dulu mula2 kawen saya lak rasa nk cium tgn diarg.. Kihkihkih... Ader conflict or interest ya disitu..
4. Menerima hampir semua keputusan yang dia buat.. Hehehe, paksa rela tau.. Dan yang sebenarnya, kebanyakan dia betul, dia kan dh lebih makan garam dari saya. Mana blh kira dia terror. Seme pun sebab kandungan garam dalam badan dia lebih jer dari saya.. Kalautak saya pun terror.

Ok dah. Banyak laaaa lagi.

Sekarang korang dh tanyer. aper sebenarnya tujuan entri saya ni? Macam takder tujuan jer... Boring la baca. Hehehehe, ok. Teruskan membaca ya kawan2. Begini ceritanya. Memang ader best n tak bestnya kawen orang lebih tua nih..

Namun satu perkara yang saya dapati paling tak best (yang paling best tak mahu citer, nanti korang jeles.. Hehehehehe) adalah apabila memikirkan yang dia akan tua dulu dari saya. Sedih ooooo... Saya nk tua bersama dia. Nk sama2 pegi tgk wayang pegang2 tangan bila umur saya dah 50thn.. Tp bila saya 50th, dia dah 62 thn. Eh tak la, kalau dia dh bongkok pun saya masih nk pegi tgk wayang n pegang tangan dia..Cuma....

Apa sebenarnya lam pala saya ni, korang mesti penin. Okay, nk tulis pun saya sedih sebenarnya.. Begini.... Macam mana kalau dia pergi dulu? Ya, saya tahu itu semua kuasa ALLAH SWT. Tp saya tetap takut.. Saya tahu, bila sampai masa tak tunggu tua pun kita akan dijemput oleh yang ESA.. Saya sedar seme tu. Tp saya sedih gak...

Okay tak mahu cerita panjang.. Tak best kawen org yang jauh lebih tua.. Letih bila tiap kali pikir perkara2 tak best camtu. Korang doakan suami saya panjang umur ya. Dan kalau korang nk tahu, jika suami saya baca entri ni, mati saya kena marah satu hari satu malam.. Hahahahahaha, biar la. Saya suka gaduh ngan dia..

Nota kaki : Boleh tak tak mahu tulis aper2 kat nota kaki ni??? Tengah rasa sangat tak best!!!!! Tp dah tulis pun... Hahahahahahaha... Masih ada rupanya conflict of interest dalam diri...

1 comment:

..:::L.ov.E cHanTek:::.. said...

Aah la.. kawen ngn laki muda.. Kkdg letih nak layan die.. Masih belum cukup melepak² bersama kawan², masih belum cukup nak enjoy. Walopon enjoy saya join ada gak я part enjoy yg mls sy layan! Wakakakakakaka

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...