Monday, June 25, 2012

dia kawan kami..

hampir terduduk membaca msg dari adikku, der tadi.
lagi terduduk bila mdgr cerita sebenar kejadian.

dia kawan kami.
sebetulnya dia kawan der.
kawan rapat der.
tp kawan2 di zaman sekolahnya dulu memg rapat dgn kami sekeluarga.
tidak terkecuali arwah. 
malah arwah salah seorg yg byk membantu tatkala aku dan der melangsungkan perkahwinan.
arwah juga la pengapit der.
teringat ketika kami sama berbual atas katil dimlm pengantin.
ader arwah, der dan tikah.
x lama pun.
baru 4thn.
masih baru.
masih dalam gambaran gurauan kami tika itu.
namun kini semua tggl kenangan.

kata ja, adikku semalam : arwah dan family (suami dan anak berumur 9 bulan) eksiden. dilanggar oleh sebuah kereta yg x berjaya memotong sebuah lori lalu melanggar kereta arwah sekeluarga. pemandunya drunk!! arwah sekeluarga semua x dpt diselamatkan. arwah juga mengandungkan anak ke dua.

terdiam aku mendengar.
tak mampu nk komen aper2.

namun ja sbg lagi kata2nya : "xper la, arwah baik orgnya. x pernah tggl sembahyang."

dan yang itu 100% aku setuju.
arwah memg baik.
moga arwah dan keluarga ditempatkan dikalangan org2 yg beriman.

dalam kenangan. 

nota kaki entri : walaupun dia (pengapit pengantin) kawan baik adikku der (pengantin dalam gbr di atas), namun kehilangannya btl2 buat aku terasa. buat aku berfikir. buat aku termenung. btl, aku kehilangan.

ALFATIHAH buat arwah sekeluarga.

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...