Tuesday, April 17, 2012

Sesi luah perasaan bosan...

Hurmm.. dah lamer tak update blog.
Bukan tak der masa atau bizi sangat pun.
Idea pun banyak.
Yang takder cuma mood.
Dah puas google merata tempat.
Namun mood masih tak mari..
Macam mana??

Ikut angan2 nk jadi blogger berdedikasi.
Siap tanam azam nk update setiap hari.
tapi macam biasa, azam tinggal azam.
Blog mcm tu juga, semakin kusam...

Maka hari ini pun dari pagi duk paksa diri.
Tulis la something, at least ader entri.
Tapi, sampai ke petang masih begini.
Duk taip delete taip delete semua isi.

Apa lagi nk taip nih...
Eh, cerita pasal anak2 la lagi nampaknyer... Hihihi..

______________________________________________

Semalam fatih wrestling saya lagi.
Faris siap sengih tengok abgnya sambil memanjat ke atas saya.
Tak tahan dek kena buli oleh dua hero pengarang jantung.
Terus saya bersuara sekuat rasa :

"Abang, adik, sudah!!! Ummi merajuk."

Selesai berkata, saya palingkan muka saya.
Tetiba datang fatih :

"Ummi, ummi, jangan la ngajuk ngan abang. Abg sayang ummi tau. ummi sakit ker? Abang minta maaf ya ummi. Abang minta maaf ya"

Sesudah berkata sedemikian rupa terus dia cium saya.
Siap tarik leher saya pastu peluk kepala saya.

Adoiiii laaaaaaa anak2...
Korang la pengarang jantung.
Korang juga yang buat ummi sakit jantung.

Nota kaki entri ini : Macam mana pulak la bila faris boleh bercakap nanti ya? PR dua2 hero saya ni memang tip top. Even faris yang belum boleh bercakap tapi paham banyak perkara tu pun dah pandai amik hati saya... 

1 comment:

Nur Hidayah said...

pandainyer fatih pujuk ummi dia...dh besar nt mesti ramai awek nih..hihih

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...