Friday, December 30, 2011

Keluh kesah diri ini....

Saya sekarang sebenarnya tengah betul-betul jadi seorang pemalas. Malas nk pikir aper nk buat kat opis. malas nk pikir aper nk masak hari2. Malas jua nk pikir apa nk taip untuk entri disini. Puas sudah saya cari puncanya, tapi tak berjumpa.

So apa yang saya buat hari2? Jawabnya, saya ikut flow sahaja, apa perlu, saya buat, apa penting, saya dahulukan. Apa yang nak, saya usahakan cari. Ikut jer... Kalau flow mcm terhenti saya pun terhenti, silap2 saya terhantuk. tapi bila terhantuk saya tak sedar pun, cuma saya akan rasa sakit seminggu kemudian. By that time saya akan kata "Eh, bila terhantuk ni, sakit la". Lepas tu dah. Layannnnnn...

Teruk kehidupan sebegini. Semangat tak der. Motivation zero. Hepi? Sedih? Boring? Tensen? Ntah. Saya pun tak tahu beza dh what those feeling feels like. Sedih kan life saya. Xper la, malas pikir dah.

Cuma sekarang, saya sedang belajar untuk banyak bersyukur. Bersyukur atas apa yang saya ada. Kesihatan. Keluarga. Pekerjaan. Rumah. Makanan. Minuman. Segala yang saya ada. Saya tahu apa sahaja yang telah ditentukan untuk saya adalah yang terbaik.

Mengeluh? Saya selalu mengeluh. Tipu la kalau saya kata saya cuma tahu bersyukur. Sudah tentu saya tahu mengeluh. Malah selalu. Sebab itu la saya kata saya sedang belajar untuk bersyukur. Mungkin juga sebab saya sudah letih mengeluh.

Nota kaki entri tak berkesudahan ini : Saya tahu, apa sahaja yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya. Itu saya konfem!!

No comments:

Me, Kids and World Scarves Problems

Last weekend, I rearranged my scarves from hanger to the big plastic box. That's when my kids enter the room and start questioning. Ad...